Sara Navarro teaches at the Università Europea di Roma, at the Accademia Nazionale di Santa Cecilia (national auditorium of Italy) and is an external collaborator in the Master’s Degree in Musical Interpretation and Research (VIU). Doctor with a European mention in Music History and Sciences (UAM). Diploma in Music Teaching and a degree in Music History and Sciences (UAM). Graduate with the Higher Degrees of Professor of Musical Language and Musicology (RCSMM). Her training has been complemented in the pedagogical field with postgraduate degrees in Musical Education (UAB), Master in Information and Communication Technology in Education (UAM), Master in Language and Speech Pathologies (UVic and ISEP) and Master in Psychopedagogy (VIU); and in the field of management and musicology through the Course on Musicology for the Protection and Diffusion of the Ibero-American Musical Heritage (RABASF-RCSMM), Official Master in Management of Documentation, Libraries and Archives (UCM) and Master in Management, Marketing and Comunicazione della Musica (Sapienza). Her lines of research focus on the study of music from the 18th to the 21st century from pedagogical, documentary and court study approaches; themes that she has developed in publications of a large number of reviews and conference proceedings.


Sara Navarro es docente en la Università Europea di Roma, en la Accademia Nazionale di Santa Cecilia (auditorio nacional de Italia) y colaboradora externo en el Máster Universitario en Interpretación e Investigación Musical (VIU). Doctora con mención europea en Historia y Ciencias de la Música (UAM). Diplomada en Magisterio musical y licenciada en Historia y Ciencias de la Música (UAM). Licenciada con los Grados Superiores de Profesor de Lenguaje Musical y Musicología (RCSMM). Su formación ha sido complementada en ámbito pedagógico con los postgrados de Educaciò Musical (UAB), Master oficial en Tecnología de la información y la comunicación en educación y formación (UAM), Master en Patologías del Lenguaje y el Habla (UVic e ISEP) y Máster en Psicopedagogía (VIU); y en el ámbito de gestión y musicología a través del Curso de Musicología para la Protección y Difusión del Patrimonio Musical Iberoamericano (RABASF- RCSMM), Master Oficial en Gestión de la Documentación, Bibliotecas y Archivos (UCM) y Master in Management, Marketing e Comunicazione della Musica (Sapienza). Sus líneas de investigación se centran en el estudio de la música del siglo XVIII al XXI desde los enfoques pedagógico, documental y de estudios de corte; temáticas que ha desarrollado en publicaciones de un gran número de revistas y actas de congresos.